5. den

Spojení jazyka s prožitkem

Dnes vás vítám u posledního dne naší výzvy. Moc děkuji, že jste do toho šli se mnou a svým dětem dopřáli hravou angličtinu. Na závěr jsem připravila zábavnou aktivitu, která propojuje slovní zásobu, pohyb, jemnou motoriku i smyslové vnímání.

Budeme pracovat s tištěnými materiály, kde se děti naučí názvy zvířátek z přírody. Pomocí kolíčků označují obrázky, čímž si spojují slovo s pohybem ruky a okem. Pak si z připravených papírů vytvoříme listy, které budeme prosvěcovat baterkou. Děti budou hádat, co se skrývá, a při pojmenování mohou zvířátka i napodobovat. V závěru najdete i jednoduchý slovníček a věty, které vám pomohou vést aktivitu v angličtině.

Aktivita je zábavná, rozvíjí jazyk i tělo a můžete ji opakovaně využít doma nebo venku v přírodě.

Popis aktivity: Prosvěcujeme listy a učíme se anglicky

Co potřebuji:

  • Vytištěný PDF materiál (4 strany)
  • Lepidlo a nůžky
  • Kolíčky na prádlo
  • Baterku nebo denní světlo

Jak na to:

1. Vytisknu si připravený materiál. Na první straně je tabulka se šesti obrázky z přírody. Každý obrázek má popisek v angličtině.
2. S dětmi si obrázky společně prohlédneme a představíme si je. Například: This is a snail, this is a worm, this is a beetle.
3. Dítě ke každému slovu připne kolíček. Tím zapojuje ruce a lépe si slovo zapamatuje.
4. Z dalších dvou stran si vyrobíme šest listů. Na jednom papíře jsou tvary listů, na druhém stejné tvary, ale s ukrytými zvířátky uvnitř.
5. Oba papíry slepím k sobě a listy rozstříhám. Můžu je jednoduše rozdělit nebo přesně vystřihnout podle tvaru listů.
6. Dítě si vezme baterku a list prosvěcuje. Při tom hádá, co je uvnitř schované.
7. Když pozná zvířátko, najde ho v tabulce a označí kolíčkem.
8. Mluvím s dítětem anglicky a používám fráze ze slovníčku, například:

  • Shine the flashlight
  • What do you see?
  • I see a worm
  • The butterfly can fly
  • Flap your arms like a butterfly
  • The worm wriggles
  • Can you wriggle like a worm?

Jak aktivitu přizpůsobit:

  • Malé děti jen sledují, pojmenovávají nebo napodobují pohyby.
  • Starší děti samy říkají názvy, hledají zvířátka a popisují, co vidí.
  • Aktivitu můžete přenést ven a zkusit hledat reálná zvířátka v přírodě.

Hlavní cíl: Učit děti anglická slovíčka přirozeně, se zapojením pohybu, smyslů a zábavného objevování. Spojení jazyka s prožitkem vede k hlubšímu a radostnému učení.